Sunday, February 13, 2011

Sini Ada Hantu




Semalam aku dan 2 lagi kawan pergi menonton filem seram James Lee selepas kejayaannya menerusi filem Histeria. Aku sangat teruja untuk melihat filem ini kerana bagi aku James Lee berjaya menggarap filem Histeria dengan baik walaupun ade mulut-mulut yang bercakap filem die ntah ape-ape. but for me, dia membawa satu ideologi baru untuk membuat filem bergenre seram.

Cite ni mempunyai 4 cerita. agak cliche la sebab die pakai flashback-flashback ni. ade cerita Hantu Pokok Pisang, Hantu Nombor Ekor dengan Hantu Tandas. Cam tu lah nama hantu-hantu die. Bile openng cerita starat je, aku rasa agak terkilan sebab ade unsur komedi di situ. so aku membetulkan duduk aku, dan berkata, 'alamak, kenapa komedi seram pulak ni'. Aku harapkan more lagi dari JL sebenanrnya. tetapi percubaan yang baik juga sebab komedi yang dibuat sampai. ada beberapa babak yang memang agak mengerikan dan visual yang dipaparkan seram. bagus di situ. tetapi kisah-kisah yang dipaparkan ini sudah biasa di dengar oleh kita semua sebab memang kita sudah lali dengan hantu pokok pisang, hantu toilet yang budak-budak asrama selalu kene, hantu nombor ekor yang orang mintak kat kubur.

Tajuk cite ni 'SINI ADA HANTU' cantik sebab tepat dan orang senang ingat dan cakap. tetapi pada aku, aku rasa agak sedikit kecewa sebab apa yang aku harapkan adalah tinggi untuk cerita ini. Dari 5 bintang aku bagi 3.

4 comments:

sitinurulaieen said...

x best ea citer nie pak??

nasib baik aku x tgk aritu..

kalau x membazir jer..haha

Rizuan Dan Apple said...

x best la. i mean x seperti ape yang aku anggap la. mmg bazir jgk la . mahal plak tiket waktu tu, 2nd day aku tgk. kau tunggu dvd kuar je ti

sitinurulaieen said...

ah! citer melayu nie tunggu rayo la baru nak tgk..xpon sapo2 yg ado astro first tuh,,tumpang lepak tgk kek umah diorang..hehee

Rizuan Dan Apple said...

haah tgk kt astro first yo. hhahaha